Parlaklık Analizi Nedir

Parlaklık analizi cilt parlaklığının yoğun olarak görüldüğü yanak ve alın bölgesinde meydana gelen cilt kusurlarını, gözenek görünümünü, kırışıklıkları ve kızarıkları tespit edebilmene ve gerekli önlemleri alarak cildini iyileştirebilmene yarayan bir uygulamadır.

Cildinde farklı sebeplerden ötürü meydana gelen kusurların, yaşlanma belirtilerinin sağlığını ne derece etkilediğini bilmek, gerekli önlemleri almak ve uygun tedavileri uygulamak açısından son derece önemli. Cilt parlaklığının ne durumda olduğunu belirleyen, düzgün ve uygun bir fotoğraf yardımıyla ölçümü kolayca yapılabilen bu test sayesinde cildinde onarılması gereken noktaları veya bölgeleri öğrenebilirsin. Parlaklık analizi ile kırışıklık görünümü, parlaklık, sıkılık, gözenek kalitesi ve pigmentasyon ana boyutlarında detaylı bir veri alabilirsin. Böylece ne tür ürünleri kullanman gerektiğini saptayabilir, sağlıklı, pürüzsüz ve parlak bir cilt için gereken destek konusunda fikir sahibi olabilirsin. Tüm bu önlemleri almak cildinin farkında olduğun ya da olmadığın problemleriyle başa çıkmana yardımcı olarak sağlıklı bir cilde kavuşmanı sağlar!

Cilt Parlaklığı Nedir?

Cilt parlaklığı, yeterli miktarda suya sahip olan vücutta ve sağlıklı bir ciltte görülür. Özellikle yanaklar ile alın bölgesinde canlı görünüm ile kendini belli eden parlak cilt, nem dengesi ve yeterli kolajen üretimi gibi temel gereksinimler bir arada olduğunda sağlıklı ve pürüzsüz bir görünüm ile kendini belli eder. Parlak bir ciltte su kaybından doğan cilt kusurları, kırışıklıklar, gözenekler ve kızarıklıklar daha az görülür. Ayrıca kolajen varlığında hücreler sürekli olarak yenilenme halinde olduğundan esnek ve pürüzsüz görünür. Kolajen yaşlanmaya bağlı olarak azalsa da vücutta üretimi hiç durmayan önemli bir proteindir. Çocukların cildi parlak ve pürüzsüzken yaşlandıkça matlık, kırışıklık ve sarkmaların oluşma nedenlerinden biri de dokulara esneklik kazandıran kolajenin yeterli miktarda üretilemiyor oluşudur. Kolajen üretimini artırmak için dışarıdan takviye olarak kolajen alabilir, C vitamini içeren besinleri tüketerek kolajen üretimini artırabilir veya uygun krem ve serum ürünleri kullanabilirsin. Cilt parlaklığı beslenmeyle, cilt temizliğiyle, uyku düzeni ve yeterli su alımı ile değişebilir. Ayrıca dışarıdan uygulanan ürünler ile cildinin parlaklığını artırabilir, cilt kusurlarını azaltabilirsin.

Cilt Parlaklığı Nasıl Kaybedilir?

Gergin ve parlak bir cilt için önemli olan hidrasyon, vücut sağlığını da etkileyen önemli bir  unsurdur. Hidrasyon vücut için gereken suyun belirli bir ölçüde tutulmasıdır. Hidrasyon kaybı durumunda ise cilde rengini veren melanin üretimi azalır ve hücre yenilenmesi yavaşlar. Hidrasyon kaybı yaşlanmaya bağlı olarak ortaya çıkabilir, bu yüzden de yaşlılıkta cilt parlaklığında azalmalarla birlikte kırışıklık ve sarkmalar oluşur. Hidrasyon kaybından başka cilt parlaklığı azalmasına neden olan faktörler arasında uyku bozuklukları, beslenme ve tütün sayılabilir. Yeteri kadar uyumadığın ve sigara kullandığın için cildinin matlaştığını ve eskisi kadar sağlıklı görünmediğini gözlemleyebilirsin. Sağlıklı beslenmemek, örneğin tuzlu, baharatlı ve kızarmış gıdalarla beslenmek, fazla yağlanmadan ötürü akne oluşumuna neden olur. Bu da cildinin parlaklığını kaybetmesine sebep olabilir. Yetersiz su tüketimi de vücutta toksinlerin birikmesine yol açarak cildin sağlıklı ve parlak görünmesine engel olur. Ayrıca yüzünün bakımını düzenli bir şekilde yapmamak ve makyajını temizlemeden uyumak da ciltte parlaklık kaybına, kirlilik birikiminden dolayı pürüzlü bir görünüme sebep olabilir. Gece sen uyurken makyaj kalıntılarından dolayı nefes alamayan cildinin sağlığının bozularak parlaklığını kaybetmesi mümkün. Bütün bunlar cildin parlaklığını kaybetmesine neden olabilen dış etmenlerdir. Buna ek olarak vücudun içinde meydana gelen değişimlerden olan iç faktörler de hücreleri etkileyerek cildinin görünümünü değiştirebilir. En önemli etkenlerden olan hormonların gereğinden fazla veya az üretilmesi cildin nem dengesini bozabilir, yağlanmaya, lekelenmeye veya matlığa sebep olabilir. Örneğin kortizol hormonu, fazlalığı durumunda hücre yenilenmesini yavaşlatan ve derideki kolajeni parçalayan stres hormonudur. Bu hormon kontrol altına alınmadığında kolajen eksikliğinden ötürü meydana gelen su tutma yetisinde azalma, dolayısıyla cildin nem dengesinin bozulması da cilt parlaklığını kaybettiren etmenlerdendir. Hormonların düzensizliği başlı başına bir sağlık problemi olduğundan yolunda gitmeyen bir şeyler olduğunu fark ettiğinde doktora görünerek sorununu çözebilirsin.

Parlak Bir Cilt İçin Ne Yapmak Gerekir?

Parlak bir cilt için öncelikle vücudunun ihtiyaç duyduğu suyu sağlamalı ve her gün yeteri kadar su içerek su dengesini sağlamalısın. Özellikle yatmadan önce içtiğin su, vücudunun uyuduğun saatler boyunca susuz kalmasını önler. Sabah kalktığında içtiğin bir bardak su da aynı şekilde vücudunun su kaybetmemesi açısından önemlidir. Nemlendirici kullanarak  cildinin ihtiyaç duyduğu nemi dışarıdan da verebilirsin. Gerektiğinde bir iki kat nemlendirici uygulayarak cildinin kurumasına ve parlaklığını kaybetmesine engel olabilirsin. Ayrıca gece yatmadan makyajını temizlemek de, makyaj kalıntılarının yüzündeki mimik çizgilerine yerleşerek deriyi kapatmasını engelleyerek nefes almasına izin verir. Makyajını su bazlı ürünlerden önce yağ bazlı toniklerle temizlersen makyaj kalıntılarından kurtulabilirsin. Ayrıca parlak ve temiz bir cilt için düzenli olarak peeling yapmak, ölü hücreleri temizlemesi ve cildi tazelemsi açısından önemlidir. Cildine C vitamini içeren serumlar ile nemlendiriciler uygulamak da gergin ve parlak bir cilt için oldukça etkilidir. C vitamini ciltte oluşan hasarları gidrerek daha canlı bir görünüm sağlar. C vitamini içeren ürünler kolajen üretimini destekleyerek pürüzsüz ve parlak bir cilt için katkı sağlar.  Ayrıca dışarı çıkmadan önce mutlaka güneş kremi sürerek cildini ultraviyole ışınlardan koruyabilirsin. Güneş kremi sadece yazın değil kışın da kullanılmalı, cilt tipine uygun olan güneş kremleri tercih edilerek zararlı ışınlardan korunma ihmal edilmemelidir. Yazın tatilde, plajda ise daha yüksek koruma faktörlü güneş kremlerini uygulayarak cildini korumaya alabilirsin.

 

Cilt Parlaklığı İçin Nasıl Beslenmek Gerekir?

Parlak bir cilt için C vitamini ile beslenmek en önemli uygulamalardan biridir. C vitamini cilde haricen uygulandığında, olduğu gibi beslenme yoluyla alındığında da cilt parlaklığı sağlar. Bunun için C vitamini bakımından zengin besinleri tüketebilirsin. Şeker gibi, cilt sağlığını, dolayısıyla da parlaklığını olumsuz etkileyen baharatlı, yağlı ve tuzlu gıdaları azaltabilir; kızarmış yiyecekler ile fermente ürünleri mümkün olduğunca öğünlerinden çıkarmaya çalışarak, bu tür gıdalardan uzak durarak parlak ve temiz bir cilt için elinden geleni yapabilirsin. Bunların yanı sıra öğünlerine eklemek için birkaç faydalı besin de mevcut. Örneğin öğünlerine, en azından kahvaltına yumurtayı eklemek iyi bir çözüm olabilir. Yumurta, içeriğinde bulunan biotin ve B12 vitaminleri ile gergin ve parlak bir cilde kavuşmana yardımcı olur. Cildin elastikiyetini sağlayan yani cilde esneklik kazandırarak pürüzsüz gözükmesine yardımcı olan omega 3 ve yağ asidi içeren cevizi de yeterli miktarda yiyebilir, turuncu renkteki bazı meyve ve sebzelerden de faydalanabilirsin. Örneğin havuç, kayısı, balkabağı ve hurma tüketebilirsin. Bunlar hem şeker ihtiyacını dengeleyen hem de tok tutabilen, ara öğünlerde tüketmek için iyi birer atıştırmalık olabilir. Bu besinler yüksek miktarda A vitamini içeren, cildi ultraviyole ışınlardan koruyan yiyeceklerdir. İçerdikleri antioksidanlarla da, sağlıklı hücrelere zarar verme yoluyla cildinin sağlığını bozan serbest radikallerle mücadele ederek pürüzsüz ve parlak bir cilt için savaşırlar.